Løpetrening

 

LØPETRENING

Trening, felleskap og opplevelse, alle er velkomne!

Vårt treningsopplegg – løpetrening med ukens tema

På Team Nordic Trail ønsker vi ikke å komplisere ting. Vi vil at du skal bli med ​​og trene med oss! Vi vil at du skal vite hva du får, men med variasjon og overraskelser! Ingen økter er helt like, men vi går fortsatt ut fra et felles ukentlig tema som er det samme overalt, så du vil være forberedt på ukens treningsøkt.

Hvem kan være med?

Team Nordic Trails motto er «Trening, felleskap og opplevelse, alle er velkommen!». Uansett om du er nybegynner eller en erfaren løper er du like velkommen. Vi tilpasser vårt opplegg slik at alle får en skikkelig treningsøkt!

Hva inneholder «vanlig» TNT-økt?

Retningslinjene for våre treningsøkter er følgende: Alle løpetimer er 60 min lange uavhengig av sted. Av disse 60 minuttene er halvparten av økten øremerket til oppvarming, løpeteknikk og nedjogg. Hoveddelen av økten består av det vi kaller «Ukens tema». Disse temaene er forskjellige for hver uke for både variasjon og utvikling.

Før økten – Oppvarming

Oppvarming er viktig for å «vekke» kroppen for dagens oppgave, både mentalt og fysisk. Det betyr lett jogging med gruppen under ledelse av lederen. Oppvarmingen myker opp kroppen, virker skadeforebyggende og gir en bedre effekt av treningen.

Etter økten – Nedjogg

Nedjogg består i lett jogg tilbake til start under ledelse av gruppens ledere. Nedjoggen skal hjelpe kroppen å komme tilbake til hvile og en raskere restitusjon. Vi lar våre slitne muskler slappe av og roer ned pusten.

Korte intervaller

Vi innleder hver måned med korte intervaller! En pangstart som maksimerer oksygenopptaket og gir oss en eksplosiv følelse. Korte intervaller er morsomme, spesielt i gruppe! Et eksempel er en serie på 20-40 sek intervaller på grusvei eller på en markert løype på sti eller i terrenget.

Lange intervaller

Lange intervaller kan være det mest utfordrende temaet i måneden, men sammen kan vi klare det! Lange intervaller bygger pannebein og hever terskelen for hvor mye melkesyre vi kan håndtere. Et eksempel på lang rekkevidde er at vi løper en markert løype x antall ganger avhengig av gruppe og terreng.

Bakke

Månedens mest fryktede tema. Team Nordic Trail ER bakke-kjærlighet. Selv om du ikke tror det i dag, vil du snart begynne å elske motbakke! Et eksempel på bakkeintervall er at vi i fellesskap utfører x antall runder i en nærliggende bakke. Avhengig av lederens oppsett varieres tempoet, tid og lengde. Vi øver også på å løpe i nedoverbakke.

Fartlek

Månedens overraskelse. Fartlek er akkurat hva det høres ut som – en lek med fart! Her kan vi ha det moro rundt refleks-bane med overraskende fartsøkninger etter lederens instruksjoner. Det kan være parintervaller og øvelser, uanet terreng og mye mer.

Ekstra trening?

Det forekommer noen ekstra øker som for eksempel langturer og lignende i tillegg til de faste øktene på ukeplanen. Disse sendes ut med et medlemsbrev og er notert i respektive Facebook-gruppe i respektive gruppe. Finn din gruppe gjennom å søke etter for eksempel «Team Nordic Trail Bygdøy».

Langtur

Vi arrangerer felles langturer jevnlig, følg med på Medlemsbrev og i din Facebook-gruppe.

Ingen økter er like

I en verden hvor mye planlegges og kartlegges i kalenderen, kan det være spennende å komme på trening og ikke vite nøyaktig hva som skal skje. La oss stå for planleggingen av din trening! Kom rett fra jobb, ikke la trettheten ta over hånd, uten kom rett til vår møteplass. Vi har minst en leder hver uke på plass som vil gjøre sitt ytterste for at akkurat DU skal gå hjem med en god opplevelse etter en god treningsøkt! Dessuten har du en rekke blivende og nåværende treningspartnere og løpevenner på plass for å heie på deg og hjelpe deg å yte det lille ekstra. Kanskje avslutter du kvelden med en burger i nærheten, og innser at treningen bare er én del av fellesskapet vi ønsker å skape med Team Nordic Trail.

Kom igjen, ingen økter er like. Nå kjører vi!

TEAM NORDIC TRAIL

Trening, fellesskap og opplevelse, alle er velkommen!